Plan je bezoek

  • Openingstijden

    Kassa Maandag13:00 tot 17:00 uur en 18:30 tot 22:00 uurDinsdag10:00 …

  • Bereikbaarheid

    Cinema Oostereiland is gevestigd op een unieke locatie, het Oostereiland. …

  • Toegangsprijzen

    Koop bij voorkeur je filmtickets online. Je kunt tickets ook …

  • Eten en drinken

    Voorafgaand aan de film nog even wat eten? Of na de …

  • Toegankelijkheid voor mindervaliden

    Onze zalen hebben een ringleiding voor slechthorenden.

  • Fijne voorstelling

    We doen ons best om je zonder verstoringen onze films …

Veelgestelde vragen

01. Wat is het adres van Cinema Oostereiland?

Cinema Oostereiland 

Krententuin 25  

1621 DG Hoorn  

0229 -232296

info@cinemaoostereiland.nl

02. Wat is de route naar Cinema Oostereiland?

Lopend of met de fiets 

Vanaf Station Hoorn loop je in 20 minuten naar Cinema Oostereiland. Het is een mooie route dwars door de binnenstad. Je kunt uiteraard ook een OV-fiets huren. Er is een fietsenstalling aanwezig. Plan hier je reis. 

Met het openbaar vervoer 

De dichtstbijzijnde bushalte is Vollerswaal. De lijnen 14 en 15 doen deze halte aan en vertrekken vanaf station Hoorn. Plan je reis met OV9292. 

Met de auto 

Wil je ons met de auto bezoeken, dan kun je parkeren bij een van de volgende parkeerlocaties aan de rand van de binnenstad van Hoorn op een loopafstand van 10 tot 15 minuten:  

Je kunt helaas niet parkeren op het Oostereiland zelf, tenzij je over een invalidenkaart beschikt. Er zijn op het Oostereiland vier parkeerplaatsen voor mindervaliden, direct na de brug van het Oostereiland rechts. 

Meer informatie over parkeren in de Hoornse binnenstad zoals locaties en tarieven vind je op: https://www.hoorn.nl/parkeren-bezoekers 

Met de Watertaxi 

Watertaxi Hoorn vervoert je vanaf Parkeergarage ’t Jeudje of vanaf de Nieuwe Wal door de historische haven van Hoorn naar het Oostereiland. Een unieke ervaring voor en na je filmbezoek. 

03. Wanneer is Cinema Oostereiland open?

Kassa

Dagelijks van 13:00 tot 22:00 uur.
Dinsdag en zondag vanaf 10:00 uur.

Telefonisch

Dagelijks van 10:00 tot 22:00 uur: 0229-23 22 96.

Online

Koop bij voorkeur je filmtickets online.
Cadeaubonnen kunnen online en aan de kassa worden gekocht of ingewisseld. 

Bekijk hier de filmagenda.

04. Wat draait er vandaag?

Onder de posters op de homepage staan de tijden van vandaag. Of ga naar AGENDA; je ziet dan meteen welke films er vandaag te zien zijn.

05. Wat draait er de komende periode?

Ga naar AGENDA en daar staan de voorstellingen op datum. Wil je liever weten wat er op een bepaalde datum draait? Klik dan op het kalendertje en voer de datum van je keuze in.

06. Kan ik tickets telefonisch reserveren?

Wij kunnen geen tickets voor je reserveren. Je kunt je tickets online kopen op onze website en aan de kassa.

07. Is Cinema Oostereiland toegankelijk voor slechthorenden?

Ja, Cinema Oostereiland heeft een ringleiding zodat slechthorenden ook kunnen genieten van de film. We hebben een audioring van koperdraad. Deze constructie geeft een sterker en helderder signaal af dan, bijvoorbeeld, een infrarood systeem. De ringleiding zorgt ervoor dat slechthorenden met een hoortoestel het geluid van een geluidsinstallatie kunnen beluisteren zonder storend omgevingsgeluid.

Het geluidssignaal is aangesloten op een versterker. Deze versterker zendt het geluidssignaal dooreen draad (de ring) die in lussen langs de wanden van de filmzaal is aangelegd. Slechthorenden kunnen hun hoortoestel op de ‘T’-stand zetten. Door middel van inductielus ontvangt het hoortoestel het signaal uit de ringleiding. Elke individuele luisteraar met een hoortoestel of ontvanger kan draadloos gebruikmaken van deze ringleiding.

Wil je meer weten over de ringleiding bij Cinema Oostereiland? Neem contact met ons op via info@cinemaoostereiland.nl. We helpen je graag.

08. Is er een fietsenstalling bij Cinema Oostereiland?

Er is veel ruimte om je fiets te stallen.

09. Is Cinema Oostereiland rolstoeltoegankelijk?

Jazeker. Van harte welkom. We vragen je wel om samen met ons een aantal stappen voor te bereiden. We zijn gevestigd in een historisch pand en per zaal is er slechts een rolstoelplek beschikbaar. We verwijderen stoelen uit de zaal zodat er plaats voor je is.  

We vragen je het volgende te doen:

  • Bel ruim tevoren naar 0229 -23 22 96 en laat weten wanneer je naar welke film wilt gaan.
  • We blokkeren vervolgens de stoelen in de zaal die bestemd zijn voor gebruikers van een rolstoel. Laat ook even aan ons weten of je samen met iemand komt, zodat we ook voor je gezelschap een stoel kunnen reserveren.
  • Kom je op de dag van de voorstelling ruim op tijd? Dat stellen wij erg op prijs.
  • Kom je met de auto? Je kunt eventueel parkeren met een invalidenkaart bij een van de 4 invalidenparkeerplaatsen rechts naast de brug van het Oostereiland.
  • De ingang voor gebruikers van een rolstoel is de nachtingang van hotel Oostereiland aan het einde van de fietsenstalling.
  • Als je bij deze ingang op de bel drukt, weten we dat je er bent en begeleiden we je naar de zaal.
  • De rolstoelplaats is in al onze zalen op de achterste rij, direct bij de ingang.
  • Het invalidentoilet is bij de nachtingang van het hotel.
  • Dank voor je medewerking en fijne voorstelling.
10. Kan ik met contant geld betalen?

Wij stellen het op prijs als je met pin betaalt.

Aan onze kassa kun je met gepast geld betalen. Onze kassamedewerkers hebben geen wisselgeld.

11. Hoe lang is een cadeaubon van Cinema Oostereiland geldig?

Na aankoop is de cadeaubon van Cinema Oostereiland twee jaar geldig.

12. Hoe word ik Vriend?

Van harte welkom! Je kunt het online formulier invullen of Vriend worden aan de kassa.

13. Ik heb geen printer dus ik kan mijn e-tickets niet printen, wat moet ik doen?

Als je over een smartphone beschikt dan kun je e-tickets ook vanaf je beeldscherm laten scannen. Zet je scherm zo helder mogelijk en zoom in op de barcode.

We kunnen je tickets ook voor je printen aan de kassa. Geef je bestelnummer door aan de medewerker. Dit kan tot een half uur voor de voorstelling.

14. Ik heb online tickets gekocht, maar ik zie niets in mijn mailbox verschijnen, wat nu?

Wacht een kwartier: die vertragingsduur is tamelijk gangbaar. Heb je na een kwartier nog geen kaarten? Bel ons op 0229 – 232296, dan kijken we of er wat mis is gegaan.

15. Ik wil mijn tickets annuleren. Is dit mogelijk?

Je kunt tot uiterlijk 3 uur voor aanvang  van de voorstelling je ticket(s) annuleren. Dit doe je via de link in de mail waarmee je het e-ticket hebt ontvangen. Je ontvangt een tegoedcode ter waarde van je bestelling minus € 1,00 transactiekosten.

Annuleren binnen 3 uur voor aanvang van de voorstelling is niet mogelijk.

16. Ik heb online tickets gekocht, maar ik zie geen QR-code in beeld, wat nu?

Klik bovenaan de mail op ‘Afbeeldingen downloaden’ of voeg in je mailprogramma Cinema Oostereiland toe als vertrouwde afzender.

17. Kan ik bij het online kopen van een ticket een Nationale Bioscoopbon invoeren als betaalmiddel?

Bij het online kopen van tickets kom je een scherm tegen waar je een betaalmethode kunt kiezen. Je kiest daar voor ‘Nationale Bioscoopbon’. Vervolgens pak je je bioscoopbon erbij; op de achterzijde bevindt zich een klein vakje met een kras laag. Als je deze weg krast komt er een code tevoorschijn die je kunt invullen op het betaalscherm. Je tickets zullen dan worden betaald met het tegoed wat op de kaart staat.

Mocht dit om een of andere reden niet lukken, dan is het altijd mogelijk om online een reservering te maken en bij het afhalen van de kaarten aan de kassa van Cinema Oostereiland met de bioscoopbon af te rekenen.

18. Kan ik bij Cinema Oostereiland terecht met mijn Cinevillepas?

Cinema Oostereiland is één van de deelnemende filmtheaters van Cineville.
Meer informatie over de Cinevillepas vind je hier.

19. Kan ik een stoel kiezen?
  1. Ga naar cinemaoostereiland.nl/agenda
  2. Klik op de dag dat je naar de film wilt, kies een film en klik op de gewenste tijd.
  3. Kies het aantal tickets en de ticketsoort en plaats deze in je mandje. Let op: bij kortingstickets dien je bij de zaal altijd de bijbehorende – geldige – kortingspas te laten zien.
  4. Vervolgens kom je in een scherm waar je je stoelen kunt kiezen. Kies je stoel, deze kleurt blauw en klik daarna op ‘bevestigen’.
  5. Check je bestelling en klik op ‘bestelling bevestigen’.
  6. Doorloop het betalingsproces.
  7. Binnen een half uur ontvang je je e-tickets in je mailbox.
  8. Toon op de dag zelf je e-ticket – op smartphone of papier – aan de kaartcontroleur van Cinema Oostereiland.
  9. Zoek je eigen stoel in de zaal en geniet van de film!
20. Kan ik bij Cinema Oostereiland iets eten of drinken voor en/of na de film?

Het is allemaal mogelijk op het Oostereiland, de ultieme avond uit. Om uitgebreid bij te praten voor de voorstelling begint kunt u terecht in onze eigen filmfoyer of bij onze buren: Brasserie Oostereiland.

Brasserie Oostereiland bied je, naast een adembenemend uitzicht over het IJsselmeer, een heerlijk menu. En mocht je verblijf op het Oostereiland zo goed bevallen kun je een nacht doorbrengen in een voormalige gevangeniscel, Hotel Oostereiland.

Meer informatie over Hotel-Brasserie Oostereiland vind je op: http://www.hotel-oostereiland.nl. Of via 0229 – 820246.

21. Mag ik mijn drankje meenemen de zaal in?

Wij vertonen onze films graag zonder verstoringen. Daarom vragen we je om je drankje en andere consumpties niet mee te nemen naar onze zalen. Alvast bedankt voor je medewerking!

22. Wat kan ik nog meer doen op het Oostereiland?

Neem een nostalgische duik in je eigen verleden of dat van je ouders of grootouders en ontdek hoe snel de wereld is veranderd in minder dan honderd jaar bij het Museum van de twintigste eeuw.

Met de watertaxi van de parkeerplaats naar Cinema Oostereiland en weer terug. Dit kan met de watertaxi Hoorn.

De Hoornse havens verkennen vanaf het water of een rondvaart maken langs de kustlijn van onze prachtige historische stad? Of gewoon een kort ritje over het water van de ene halte naar de andere halte in onze prachtige haven? Het kan allemaal met Watertaxi Hoorn.

In de Museumhaven en het Bezoekerscentrum aan de westoever van het Oostereiland kun je de maritieme historie letterlijk opsnuiven bij Centrum varend erfgoed. Prachtige schepen, boeiende verhalen. Het Centrum is tevens het uitgangspunt voor een vaartochtje op het Markermeer en andere activiteiten.

23. Heeft Cinema Oostereiland nog vrijwilligers nodig?

Met enige regelmaat zijn we op zoek naar enthousiaste vrijwilligers voor de kassa en gastenontvangst. In ruil voor je diensten – gemiddeld 4 uur per week – kun je gratis naar de film. Zin om als vrijwilliger bij ons aan de slag te gaan? Neem dan contact met op met onze bedrijfsleider Lara Wiggers via lara@cinemaoostereiland.nl.

24. Zijn er ook betaalde banen bij Cinema Oostereiland?

Slechts af en toe komen er betaalde banen vrij op het kantoor van Cinema Oostereiland. Houd hiervoor onze website in de gaten.

25. Ik heb een vraag, opmerking, klacht of goed idee: wat zal ik ermee doen?

Wij zijn erg benieuwd naar je mening. Mail naar info@cinemaoostereiland.nl of bel ons via 0229 – 232296.

26. Kan ik een zaal huren bij Cinema Oostereiland?

Onze filmzalen zijn primair bestemd voor het vertonen van film. Daar zijn de zalen ook op ingericht. U bent van harte welkom om een festiviteit met een film te vieren, het vertonen van een eigen film is ook mogelijk

De zalen zijn met name in de ochtend ook beschikbaar voor verhuur voor de presentatie van uw bedrijf en de ontvangst van relaties.

Neem voor meer informatie contact op via info@cinemaoostereiland.nl of kijk op de pagina zaalverhuur